تخفیف!

بکارگیری واقعیت مجازی در آموزش

قیمت اصلی ۱۶,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۴,۰۰۰ تومان است.

کاربران گرامی محتوای فایل کاملتریـن و بهتریـن پایان نامه بکارگیری واقعیت مجازی در آموزش می باشد که در قالب فایل word و در حجم 107 صفحه با کیفیت عالی تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود این فایل به روی گزینه افـزودن به سبـد خریـد کلیک نمایید.

بکارگیری واقعیت مجازی در آموزش

کاربران گرامی محتوای فایل کاملتریـن و بهتریـن پایان نامه بکارگیری واقعیت مجازی در آموزش می باشد که در قالب فایل word و در حجم 107 صفحه با کیفیت عالی توسط تیم وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود این فایل به روی گزینه افـزودن به سبـد خریـد کلیک نمایید.

مشخصات محصول :

عنوان: بکارگیری واقعیت مجازی در آموزش

مقطع: کارشناسی

گروه: ادبیات کامپیوتر

تعداد صفحه: 107

فرمت فایل ها: word

چکیده :

استفاده از محیط مجازی کاربرد های واقعی و توان واقعی بالقوه فوق العاده ای دارد به طوری که کاربران می توانند مدل شبیه زندگی را تجربه کنند یا در محیطی امن قدم بزنند و در عین حال بر روی آن محیط کنترل داشته باشند . واقعیت مجازی،یک محیط سه بعدی شبیه سازی شده است که کاربر میتواند به گونه ای با آن ارتباط برقرار کند که گویی یک محیط فیزیکی است. کاربر،محیط را در صفحه های نمایشی می بیند که احتمالا بر روی یک جفت عینک های ویژه سوار شده است . وسایل ورودی خاص ،همچون دستکش هایا لباسهای مجهز به سنسورهای حرکت یاب،عملیات کاربر را تشخیص میدهد.

در این پایان نامه بکار گیری واقعیت مجازی در آموزش مورد بررسی قرار گرفته که شامل به کارگیری واقعیت مجازی در آموزش سربازان و هم چنین به عنوان ابزار آموزشی برای خلبانان، رانندگان، معدنکاران و به کارگیری آن در تحصیل و کلاس مجازی و در آموزش پزشکی و گرافیک وانیمیشن کامپیوتری است . بنابراین نتیجه می شود که واقعیت مجازی می تواند هزینه های بالای آموزش با استفاده از تجهیزات آموزشی که ناشی ازکمبود در تعدادوقیمت گران آنها می باشد راکاهش دهد و با خلق یک محیط واقعی برای آموزش، کارایی سیستم های آموزشی و روند یادگیری را بهبود بخشد

فصل اول :

تعریف واقعیت مجازی و کاربردها

11 تعریف واقعیت مجازی

1 واقعیت مجازی یک محیط سه بعدی شبیه سازی شده است که کاربر می تواند به گونه ای با آن کار کند که گویی یک محیط فیزیکی است.

2 واقعیت مجازی، تولید نرم افزاری رایانه ای از یک پنداره یا محیط است که برای حواس (بیشتر بصری) معادل واقعیت، وانمود گردد و به فضای سه بعدی که توسط کامپیوتر ایجاد می شود، اطلاق می گردد. در حقیقت مجازی استفاده از فناوری پیشرفته از جمله کامپیوتر و لوازم جانبی آن و ابزارهای چند رسانه ای مختلف برای ایجاد یک محیط مجازی شبیه سازی شده است. در این محیط کاربر اشیاء، حوادث و رخدادهای مجازی قابل مقایسه با دنیای واقعی را با استفاده از مبدلهای طراحی شده و حسگرهای خاص به طور تعاملی در دست می گیرد و تصاویر نمایشی و حرکتی را مشاهده می کند طوری که فرد گمان کند در محیط واقعی قرار گرفته است.

12 تاریخچه VR (واقعیت مجازی) :

1910 پنوماتیک و حرکت هواپیما و آموزش خلبانان (شبیه سازهای مکانیکی)

1929 مفهوم شبیه سازهای الکترونیکی

1955 سیستمهای Video based ، سینمای سه بعدی

اواخر دهه 60 طرح دنیای مجازی تحت کنترل کامپیوتر

تولید دستگاه واقعیت مجازی توسط میرون کودگر

دهه 70 تولید گرافیک های سه بعدی شبکه سیمی و استفاده از آن در اولین شبیه سازی های کامپیوتری ایوان ساترلند

1970 اضافه کردن هوش مصنوعی به این سیستم میرون کروگر

1983 (Head Mounted Display) HMD

1989 اصلاح واقعیت مجازی توسط یارون لانیر

1989 ساخت HMD های تجاری شرکت VPL

تاریخچه ای از گرافیک کامپیوتری و انیمیشن :

در طول اواخر دهد 1980 و 1990، واقعیت مجازی به عنوان یک برنامه کاربردی جدید و در حال ظهور منتشر شد که قول داد انقلابی ایجاد کند و واسطه های انسان کامپیوتر را متحول کند. در واقع ، VR بسیار قدیمی تر از دهه 1980، قدیمی تر یا تقریباً به عمر کل خود رشته گرافیک کامپیوتر است. در سال 1956، مورتون میلگا شروع به طراحی اولین تجربیات مجازی چند حسی کرد . Sensorama که شبیه یکی از ماشینهای دالانی امروزه است، فیلم تصویری، صوتی، لرزش، باد و بوها و همه چیزهایی که طراحی شدند تا کاربر احساس کند انگار او واقعا در فیلم است تا اینکه فقط آنرا تماشا کند، را ترکیب کرد. Sensorama که در 1961 به ثبت رسید، بیننده را در یک تئاتر یک نفره قرار داد و به مدت یک ربع ساعت، بیننده توانست یکی از پنج فیلم تمام رنگی سه بعدی دو دقیقه ای را با احساس کمک حرکت، صدا، باد در صورت و بوها تجربه کند… (ادامه متن در فایل اصلی)

فهرست مطالب :

چکیده

فصل 1: تعریف واقعیت مجازی و کاربردها

تعریف واقعیت مجازی

تاریخچه واقعیت مجازی

واژگان

خصوصیات VR شناور

محیط های مجازی مشترک

VRغیرشناور

VRML

فن آوری های مربوط به VR

کاربردها

فصل 2: انواع کارهای انجام شده در زمینه آموزش

شبیه سازی برای سربازان

شبیه سازی برای خلبانان

جسم ها و ذهن های مجازی (آموزش در پزشکی)

24 VR در کلاس (شبیه سازی برای آموزش در کلاس)

شبیه سازی برای آموزش دانشجویان_دانش آموزان_بیماران

تورهای مجازی

ارزیابی VR آموزشی

فصل 3: ترجمه دو مقاله تخصصی در زمینه به کارگیری واقعیت مجازی در آموزش

سیستم آموزش شبیه سازی تجهیزات بر مبنای واقعیت مجازی

تدوین یک سیستم آموزش طب سوزنی و استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی

پیشنهاد

مراجع

 

✅ نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

توضیحات تکمیلی

تعداد صفحات

فرمت فایل

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بکارگیری واقعیت مجازی در آموزش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت: قیمت اصلی ۱۶,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۴,۰۰۰ تومان است. افزودن به سبد خرید
enemad-logo