مطالعات معماری خانه معمار word
دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل مطالعات و رساله کامل معماری خانه معمار می باشد که در قالب WORD – قابل ویرایش و در 295 صفحه تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل به روی گزینه افزودن به سبد خرید کلیک نمایید.
بخشی از متن:
مطالعات و رساله خانه معمار
مقدمه:
تنها فضا است که معماری را می سازد یا آنرا به ادراک در می آورد . فضای موجود دارای ادراک و احساس است که نسبت به جهان واکنش نشان می دهد . این فضا تنها بوسیله تعقل درک نمی شود ، چرا که فضای معماری می بایست بوسیله فضایی نیز درک شود. حرکت فضا جهات دیدی متعددی می دهد که حرکت طبیعی نور ، باد، باران، یا حرکات طبیعی انسان در آن انباشته می گردد. به این شکل انسان با معماری مرتبط می شود و معماری از طریق حضور مادی اش ، حکم واسطه ای را دارد که می تواند عواملی مانند اقلیم و تاریخ را که شکل غیر محسوس دارند انسجام بخشد. معمار سنتی با فضامندی ، فرم را در دست گرفته و با فرم های هندسی ساده ، تنوع گرایش ها و احساسات را ارائه می دهد . قصد نهائی معمار ، نه بیان داشتن ، بلکه آفرینش فضاهای نمادینی است که بر مادیت استوارند. معماری تنها به کار بستن فرم ها نیست . معمار معتقد است که علاوه بر این ، معماری ساختن فضا و بالاتر از همه ساختن یک مکان (Place) است که چونان شالوده فضا عمل می کند . قصد معماری در ابتدا کشمکش با سایت و از این طریق بدست آوردن چشم اندازی از معماری چونان مکانی مشخص در دل طبیعت است. معماری به مثابه نمادی از خرد انسانی، طبیعت را استعلا می بخشد . نمادی که دارای استقلال پیشنهادی است.
پیشگفتار:
شاید به ندرت هنری یافت که به اندازه معماری با زندگی مردم پیوند داشته باشد . هنر معماری از بارزترین جلوه های فرهنگ هر قوم و هر دوره تاریخی و نمایشگر گویای فضای زیست آدمی است. این هنر در گذشته تابع اصول و ضوابط کمابیش و معین و شناخته شده ای بود و پیوندی استوار و نا گسستنی با فرهنگ جامعه و الگوهای رفتاری داشت ، به همین سبب سبک معماری هر دوره ، انعکاسی از فرهنگ و هنر آن دوره محسوب می شد و دگرگونیهایی که در سایر عرصه های زندگی و هنر به وقوع بذر این منوال بین سبک های گوناگون معماری رابطه ای چنان استوار وجود دارد که مرز بندی بین آنها دشوار به نظر می رسد.
فهرست مطالب:
مقدمه
پیشگفتار
بیان مسئله
پروپزال و اهداف
روش تحقیق
فصل اول: مطالعات پایه
۱- کانون
۱-۱- تعریف کانون
۱-۱-۱- کانون های باختری
۱-۱-۲- کانون های خاوری
۲- معماری
۲-۱- معماری (مسئله یا پاسخ)
۲-۲- معماری چیست؟
۲-۳- جامعه و سبک شناسی معماری
۲-۳-۱- پرسشهای اولیه
۲-۴- معماری هنر معنی دادن به فضا
۲-۵- معماری به مثابه هنری مولد
۲-۶- معماری سبز چیست؟
۳- معمار
۳-۱- معماران و معماری
۳-۲- مسئولیت معمار
۳-۳- نفوذ معمار
۳-۴- کوتاهی معمار
۳-۵- مفهوم معماری از دید معمار
۳-۶- مسئله لاینحل معمار
۳-۷- اخلاق حرفه ای
۳-۷-۱- خشت اول
۳-۷-۲- سلسله مراتب نیازها
۴- جوان
۴-۱- جوانان در جامعه امروز
۴-۲- مفهوم نوجوانی و جوانی
۴-۳- طبقه بندی نیازهای جوانان
۴-۳-۱- نیازهای جسمانی
۴-۳-۲- نیازهای روانی
۴-۳-۳- نیازهای زیستی
۴-۴- انگیزه پیشرفت زمینه ای برای معماران جوان
فصل دوم: مطالعات تکمیلی
۱- تاریخچه آموزش عالی در جهان
۲- تاریخچه آموزش عالی در ایران
۲-۱- ایجاد دارالفنون
۲-۱-۱- رشته درسی دارالفنون
۲-۲- انگیزه های ایجاد دانشگاه تهران
۲-۲-۱- تأسیس دانشگاه
۲-۲-۲- رشته ها و دانشکده های بنیادی دانشگاه تهران
۳- سیاست های کلی آموزش
۳-۱- سیاست کلی در آموزش عالی
۴- ویژگی های عمومی پردیس دانشگاهها و موسسات آموزش عالی
۴-۱- انواع پردیس
۴-۱-۱- پردیس پراکنده داخل شهر
۴-۱-۲- پردیس مجتمع چند یاخته ای داخل شهر
۴-۱-۳- پردیس تک یاخته ای داخل شهر
۴-۱-۴- پردیس مجتمع خارج شهر
۴-۲- انتخاب پردیس
۴-۳- مشخصات اراضی موجود در دانشگاهها
۴-۴- دانشگاه آزاد اسلامی
۴-۴-۱-تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور
۵- تاریخچه آموزش معماری در غرب و جهان
۵-۱- بوزار فرانسه
۵-۲- باهاوس
۵-۲-۱- اصول سیستم آموزشی بعد از اصلاح
۵-۲-۲- هدف دوره آموزشی باهاوس
۵-۳- دانشکده معماری لندن
۵-۴- مدارس معماری در ایتالیا
۵-۵- روش آموزش معماری در آمریکای شمالی
۵-۶- دانشگاه معماری A.A
۵-۶-۱- امکانات دانشگاه
۵-۷- دانشکده MIT
۶- آموزش معماری در ایران
۶-۱- آموزش معماری قبل از تأسیس دانشگاه
۶-۲- آموزش معماری بعد از تأسیس دانشگاه
۶-۳- مدارس معماری ایران
۶-۳-۱- دانشکده هنرهای زیبا (هنرکده مروی)
۶-۳-۲- دانشکده ملی (شهید بهشتی)
۶-۳-۳- دانشگاه علم و صنعت
۷- نظر صاحب نظران در مورد سیستم آموزش هنر و معماری در
گذشته و حال در ایران
۷-۱-۱- مهندس منوچهر سلیمانی پور
۷-۱-۲- دکتر ایرج اعتصامی
۷-۱-۳- دکتر هادی ندیمی
۷-۲- جمع بندی گفته های صاحب نظران و ارائه پیشنهادات و راهکارها
۷-۲-۱- دروس نظری
۷-۲-۲- درس کارگاهی
۷-۲-۳- راهکارها در مرحله برنامه ریزی
۸- چکیده مطالب و نتیجه گیری
۹- کانون معماران جوان
۹-۱- هدفهای کانون
۹-۲- شرایط ویژه عضویت در کانون
۹-۳- شرایط خروج و عضویت
۹-۴- ارکان کانون
۹-۵- هیئت مدیره
فصل سوم: مطالعات تطبیقی (نمونه های موردی)
۱- دانشگاه MIT
۲- کانون فارغ التحصیلان اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی
۳- کانون مهندسین فارغ التحصیل دانشکده فنّی دانشگاه تهران
۴- کانون فارغ التحصیلان دانشکده مخابرات
۵- کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی
۶- خانه هنرمندان ایران
۶-۱- اساسنامه خانه هنرمندان ایران
۶-۲- فعالیتهای خانه هنرمندان ایران
۶-۳- تالار بتهوون
۶-۴- نگارخانه مرتضی ممیز
فصل چهارم: مطالعات زمینه
۱- مطالعات شهر مشهد
۱-۱- مطالعات تاریخی شهر مشهد
۱-۲- پیدایش شهر مشهد
۱-۳- شناخت شهر مشهد
۱-۳-۱- بررسی های کلی در مقیاس شهر
۱-۳-۱-۱- موقعیت جغرافیایی شهر مشهد
۱-۳-۱-۲- شناخت استخوان بندی شهر مشهد
۱-۳-۱-۳- محورهای شاخص شهر مشهد به لحاظ نقش ارتباطی و یا
سیمای شهری
۱-۳-۱-۴- نقاط شاخص شهر مشهد
۱-۳-۲- توسعه شهر مشهد در آینده
۱-۳-۲-۱- بررسی اجمالی گسترش غربی شهر
۱-۳-۲-۲- مساحت شهر و کاربری های اراضی طرح جامع (۹۵-۷۰)
۱-۴- بررسی شرایط اقلیمی
۱-۴-۱- وزش باد
۱-۴-۲- تابش آفتاب
۱-۴-۳- بررسی وضعیت حرارتی هوا در شب و روز
۱-۴-۴- مواقع گرم و سرد سال
۱-۴-۵- جهت استقرار ساختمان
۱-۵- بررسی های جمعیتی شهر مشهد
۱-۵-۱- جمعیت شهر مشهد
۱-۵-۲- جمعیت شناور شهر مشهد
فصل پنجم: تجزیه و تحلیل سایت
5-1 هندسه زمین طرح
5-2 سیستم های دسترسی
5-3 محورهای دید مطلوب
5-4 کاربری های مجاور سایت
5-5 ابعاد وشیب زمین
5-6 نتایج آنالیز سایت
فصل ششم: تحلیل برنامه فیزیکی پروژه
۱-۱- طبقه بندی فضاهای اصلی و فرعی به طور کلّیفضاهای آموزشی
۱-۱-۱- فضاهای رفاهی و خدماتی
۱-۱-۲- مشخصات فضاهای آموزشی
۱-۱-۳-۲- کارگاهها
۱-۱-۳-۳- کتابخانه
۱-۱-۴- تسهیلات مطالعات انفرادی
۱-۱-۴-۱- مشخصات فضاهای قرائت
۱-۱-۵- سالن تئاتر و اجتماعات
۱-۱-۶- نمایشگاه
۱-۱-۷- مشخصات فضاهای اداری
۱-۱-۸- ضوابط طراحی در گروه فضاهای رفاهی و خدماتی
۱-۱-۸-۱- آشپزخانه
۱-۱-۹- تأسیسات ساختمانی
۱-۱-۱۰- گروه معماری
۱-۱-۱۱- جمعیت ورودی سالانه و نهایی
۱-۱-۱۲- کادر اداری و خدماتی مورد نیاز
۱-۱-۱۳- مرکز اداری کانون
۱-۱-۱۴- عوامل موثر در برنامه ریزی فیزیکی
۱-۱-۱۵- تفکیک و توزیع فضاها و طبقات
۱-۱-۱۶- تعیین ظرفیت و نوع فضاها
۱-۱-۱۷- تعیین ظرفیت، تعداد و سطح فضاهای آموزشی
۱-۱-۱۸- فضاهای مورد نیاز برای دروس عملی
۱-۱-۱۹- تعیین ظرفیت، تعداد و سطح فضاهای کمک آموزشی
۱-۱-۲۰- سالن اجتماعات
۱-۱-۲۱- نمایشگاه
۱-۱-۲۲- مرکز کامپیوتر
۱-۱-۲۳- فضاهای اداری
۱-۱-۲۴- فضاهای کمک آموزشی مربوط به هریک از گروه معماری
۱-۱-۲۴-۱- اداری گروه
۱-۱-۲۴-۲- کتابخانه و آرشیو پروژه ها
۱-۱-۲۴-۳- اتاقهای مشاوره پروژه
۱-۱-۲۴-۴- اتاقهای اعضاء هیئت علمی
۱-۱-۲۴-۵- سالن نگهداری پروژه ها و ماکت ها
۱-۱-۲۵- جداول فضایابی – فضاهای کمک آموزشی
۱-۱-۲۶- تعیین ظرفیت و سطح فضاهای رفاهی – خدماتی
۱-۱-۲۷- سالن غذاخوری
۱۲- دیاگرام ارتفاعی
۳- سازه
۳-۱- عناصر سازه اساسی ساختمان
۳-۲- تاریخچه فولادسازی
۳-۳- ساختمان فولادی
۳-۴- نتیجه گیری
۴- تأسیسات
۴-۱- دستگاه مبرّد جذبی
۴-۲- سیستم تولید آب داغ
۴-۳- تأسیسات آبرسانی
۴-۴- نحوه تأمین و مخزن ذخیره آب
۴-۵- آتش نشانی
۴-۶- لوله کشی فاضلاب و آب باران
۴-۷- هواکش ها (VENT)
۴-۸- تأسیسات آشپزخانه
۴-۹- تهویه موتورخانه
۵- آسانسور
۵-۱- اجزای اصلی یک آسانسور
فصل هفتم: معرفی طرح
۱- معرفی طرح۲۸۸
۱-۱- مخاطب
۲- ایده طراحی
۲-۱- نظام خاص فضاهای آموزشی
۲-۲- قابلیت استقرار توده و فضا در نقاط مختلف سایت
۲-۳- نور
۳- مشخصات کالبدی
۳-۱- تحلیل فرم
۳-۲- خط آسمان
۳-۳- مصالح
فصل هشتم
منابع و مآخذ
نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.