تخفیف!

پرسشنامه استرس شغلی استاینمتز

قیمت اصلی ۱۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۵,۰۰۰ تومان است.

کاربران گرامی محتوای این فایل شامل کاملتریـن و جدیـدترین پرسشنامه استرس شغلی استاینمتز می باشد که در قالب فایل word تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود این فایل به روی گزینه افـزودن به سبـد خریـد کلیک نمایید.

پرسشنامه استرس شغلی

کاربران گرامی محتوای این فایل شامل کاملتریـن و جدیـدترین پرسشنامه استرس شغلی استاینمتز می باشد که در قالب فایل word توسط تیم وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود این فایل به روی گزینه افـزودن به سبـد خریـد کلیک نمایید.

مشخصات محصول :

عنوان: پرسشنامه استرس شغلی استاینمتز

فرمت فایل: word

تعداد مولفه ها: 1

توضیحات لازم :

پرسشنامه استرس شغلی را استاینمتز (1977) تهیه کرد و شامل 36 عبارت در مورد موقعیت های تنش زای محیط کاری می باشد . ترجمه این پرسشنامه در کتاب استرس روانی (قراچه داغی ، 1370) آمده است. مقیاس پاسخگویی پرسشنامه سه درجه ای است از کاملا صحیح تا ناصحیح.این پرسشنامه را عطار در سال 1374 در ایران ترجمه کرده و موقعیت های فشارزای محیط کار و فشار وارد بر فرد در رابطه با ماهیت کار، همکاران و سرپرستان را سنجش میکند .

تعریف مفهومی :

فشار و عوامل وابسته به ان پیامدهای متعددی را برای افراد در محیط های کار به ارمغان می آورد.زمانی که محیط های کاری فشارزا هستند سلامت روانی جامعه نیز به مخاطره میافتد. عوامل فشارزای شغلی معمولا به دلیل برآورده نشدن انتظار فرد از محیط کار، و کار کردن تمام وقت میتواند رخ دهد.

تعریف عملیاتی :

در این پژوهش منظور از استرس شغلی کارنمره­اي است كه کارکنان به سوالات 36 گویه ای پرسشنامة استرس شغلی می­ دهند.

استرس شغلی :

استرس شغلی را میتوان روی هم جمع شدن عامل های استرس‌زا و وضعیت های مرتبط با شغلی دانست که اکثر افراد نسبت به استرس ‌زا بودن آن اتفاق نظر دارند. همچنین استرس شغلی را میتوان کنش متقابل بین شرایط کار و ویژگی های فردی شاغل به گونه‌ای که خواسته ای محیط کار بیش از آن است که فرد بتواند از عهده آنها برآید تعریف کرد. در بعضی موارد به کارگیری فرد در کاری که با توانایی‌ها و اطلاعات او همخوانی ندارد و یا تغییر در فعالیت کاری او می‌تواند باعث ایجاد استرس در فرد شود.

پرسشنامه استرس شغلی

عواملی که باعث استرس شغلی در محیط کار می‌شوند را میتوان به سه دسته کلی تقسیم کرد:

عوامل فردی: مثل تضاد در نقش، ابهام در نقش، تعارض در هدف های فردی، اتفاقات غیر منتظره شخصی و مسائل اقتصادی

عوامل سازمانی: شامل ساختار سازمانی، فرآیندهای سازمانی، خط‌مشی‌های سازمانی، عوامل ارتباطی، الزامات شغلی، شرایط فیزیکی سازمان و مراحل حیات سازمان

عوامل محیطی: شامل عوامل اقتصادی، عوامل سیاسی و عوامل تکنولوژیکی

بر طبق یک مکتب فکری، تفاوت در مشخصات فردی مانند شخصیت و شیوه سازگاری فرد، مهم‌ترین عوامل در ایجاد استرس کاری در افراد است. به عبارت دیگر، چیزی که برای یک نفر استرس‌زا است ممکن است برای دیگری مهم نباشد. این دیدگاه استراتژی های پیشگیرانه‌ای را به دنبال داشته است که تمرکز بر کارمندان و راه هایی برای کمک به آنها برای سازگاری با موقعیت های مختلف شغلی است.

 

✅ نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

توضیحات تکمیلی

فرمت فایل

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پرسشنامه استرس شغلی استاینمتز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت: قیمت اصلی ۱۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۵,۰۰۰ تومان است. افزودن به سبد خرید
enemad-logo