حراج!

تاریخچه هنر شیشه گری

۵,۰۰۰ تومان

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل کاملتریـن و بهتریـن مقاله درباره تاریخچه هنر شیشه گری می باشد که در قالب فایل word_قابل ویرایش و در حجم 41 صفحه با کیفیت عالی تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود این فایل به روی گزینه افـزودن به سبـد خریـد کلیک نمایید.

با 50% تخفیف ویژه

10,000 تومان

5,000 تومان

تاریخچه هنر شیشه گری

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل کاملتریـن و بهتریـن مقاله درباره تاریخچه هنر شیشه گری می باشد که در قالب فایل word_قابل ویرایش و در حجم 41 صفحه با کیفیت عالی توسط تیم وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود این فایل به روی گزینه افـزودن به سبـد خریـد کلیک نمایید.

مشخصات محصول :

عنوان: تاریخچه هنر شیشه گری

تعداد صفحه: 41

فرمت فایل:  word_قابل ویرایش

مقدمه :

شیشه گری هنر شکل دادن به شیشه است . هنرمند در این هنر، ابتدا ماده شیشه را حرارت میدهد تا نرم و نیمه مایع شود. سپس به وسیله دستها یا ابزار مخصوص یا دمیدن اشکال زیبایی را با آن پدید می‌آورد. شیشه گری دستی حرفه‌ای در ایران حداقل به 3000 سال قبل باز می‌گردد.در طی دوران‌ها و در مناطق گوناگون ایران، این هنر صنعت تکامل مخصوص خود را پیدا کرده. از زمان هخامنشیان آثار شیشه‌اى زیادى در دست نیست. اما در این دوره و دوران ساسانی، هنرمندان آثار شیشه‌اى نفیس خلق کرده‌اند که نمونه‌هایى از آنها در موزه آبگینه تهران مى‌باشد.

شیشه ساسانى در چین ارج بسیار داشت و به ویژه شیشه لاجورى را گرانبها مىشمردند. پس از اسلام، شیشه‌ سازى رونق یافت، ظروف شیشه‌اى دورهء اسلامى تحت، تأثیر طرح‌هاى قبل از اسلام است. ایرانیان با تکیه بر تجارب کیمیاگرانى مانند ذکریاى رازی، و جابر ابن حیّان، در کانى‌ شناسى و پزشکى و شیمى صنعتى و دیگر علوم زمان خود صاحب تجارب زیادى گشتند و حتى توانستند شیشه‌هاى رنگى و مرغوب بسازند. این شیشه‌ها حتى بعنوان جواهر بکار مى‌رفته است. در دوره مغول ظروف شیشه‌اى به نازکى کاغذ کار مىشد. در دوره تیمورى در سمرقند و شیراز کار مىشد. پس از آن این هنر رو به انحطاط رفت و بعد در دورهء صفوى دوباره احیا شد و بعد مجدداً رو به انحطاط گذارد.

تاریخچه هنر شیشه گری

شیشه ، مایعی می‌باشد که بسیار سرد شده است و در حرارتی پایین‌تر از نقطه انجماد آن ، در حالت مایع قرار دارد و بطور عمومی ، جسمی است شفاف که نور بخوبی از آن عبور میکند و پشت آن بطور وضوح قابل روئیت می‌باشد. شیشه ، محصولی کاملا «شیشه‌ای شده» یا دست کم فراورده‌ ای است که مقدار مواد معلق غیر شیشه‌ای موجود در آن نسبتا کم است.

با وجود هزاران فرمول جدید شیشه که طی 30 سال گذشته بوجود آمده، درخور توجه است که هنوز مانند 2000 سال پیش ، 90 درصد تمام شیشه‌های جهان از آهک ، سیلیس و کربنات سدیم تشکیل یافته‌اند. اما نباید چنین استنتاج کرد که در طی این مدت ، هیچ تحول مهمی در ترکیب شیشه صورت نگرفته است. بلکه در واقع تغییرات جزئی در اجزای اصلی ترکیب و تغییرات مهم در اجزای فرعی ترکیب ، پدید آمده است.

اجزای اصلی شیشه عبارتند از:

ماسه

آهک و کربنات سدیم

هر ماده خام دیگر

جزء فرعی تلقی می‌شود، هرچند که بر اثر استفاده از آن ، نتایج مهمی بدست آید. مهمترین عامل در ساخت شیشه ، گرانروی اکسیدهای مذاب و ارتباط میان این گرانروی و ترکیب شیشه است… (ادامه متن در فایل اصلی)

فهرست مطالب :

مقدمه

شیشه چیست

تاریخچه

شیشه گری سنتی

شیشه‌گرى قبل از اسلام

شیشه‌گرى بعد از اسلام

آثار معاصر

اوضاع کنوني شيشه گري در ايران

ساخت شیشه

ورق های فیبر نسوز

مینا

چگونه مینا با ضریب انبساط شیشه سازگار می شود؟

برش شیشه

برش قطعات شیشه فیوز

آماده سازی کوره

در مورد گرماسنج

آماده سازی طبقات کوره

سازگاری و آزمایش شیشه ها

ضریب انبساط

شاخه‌های هنر شیشه‌گری

هنر شیشه گری

شیشه رنگی

دلیل استفاده از شیشه‌های رنگی در خانه‌های کویری چیست؟

شیشه کاری منقوش

ویترای هنر شیشه ای

تاریخچه ی ویترای

ورود ويتراي به ایران

هنر آیینه کاری

ابزار و مواد کار آیینه کاری

شیوه اجرای کار در آیینه کاری

شيشه گري هنر روزگار ما

 

✅ نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

توضیحات تکمیلی

تعداد صفحات

فرمت فایل

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تاریخچه هنر شیشه گری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات فروشنده

قیمت: ۵,۰۰۰ تومان افزودن به سبد خرید